Turecko 2004
  Dogubeazit

[ Hlavní stránka ] [ Homepage ]

22.7.04    Měníme peníze (1Euro = 1 800 000 Lir). Bereme dolmus (5 000 000) do Dogubeazitu. Nevím proč, ale město na mě působí divočejším dojmem než Irán nebo Azerbajdžán. Poprvé se taky setkáváme s žebrajícími dětmi. Za chvíli se setkáváme s Cumou - průvodcem se kterým jsem přes internet domluvil trek na Ararat. Všechno je podle plánu. Už na nás čeká i se skupinkou ostatních, kteří se během posledních pár dnů přihlásili. Cuma nás veze do MURAT camping, kemp hned pod palácem Ishak Pasha cca 5 km za městem. Po cestě je vidět hezky náš vysněný Ararat.

Bereme ubytování v domcích za 3 000 000 Lir/os (stan v kempu je 1 Euro/os). Jedeme nalehko do města. Kupujeme jídlo na trek, dáváme jídlo v restauraci a setkáváme se s čtvrtým členem výpravy - Svaťou, který trekoval po Turecku. Zpátky do campu jdeme pěšky. Počasí je docela dramatické a tak fotíme co to dá. Je docela oblačno s lokálními přeháňkami. Něco takového jsem tady nečekal.

Večer jdeme na jídlo do restaurace. Docela se to rozjelo. Po jídle (kuře, salát) dáváme "Raki" - místní anýzovku. Hraje tam živá hudba a zpěvák se snaží. Na parket se vrhají místní muži a tančí kurdské tance. Po pivku se necháváme zlákat (spolu s ostatními turisty) a tančíme taky. Pomalu přichází noc a my zítra vyrážíme na bájný Ararat ....