Maroko 99    30.4. - 7.5. 99

[ Mapa ]
DEN 6

V 5 hod ráno, ještě za tmy vyrážíme dobýt nejvyšší vrchol Severní Afriky. Za hodinku jsme u "kaple" Sidi Chamharouch. Slunce vychází a my sledujeme to nádherné divadlo světla a stínu.... Začíná se objevovat první sníh. V 8:30 přicházíme na Neltnerovu chatu ve výšce 3207m.

Tam po krátké přípravě stoupáme velkým sněhovým polem na sedlo. Stoupá se docela dobře, chodník ve sněhu byl vyšláplý, počasí ideální. Spíše si připadám jako někde v Tatrách a ne v horké Africe.

V 10:30 jsme na vrcholu - 4167m. Trochu jsem byl překvapený, jak lehce se dalo vylézt. Čekal jsem, že to bude namáhavější. Přichází větší skupina francouzů, tak je pod trianglem docela těsno. Vrcholový Radegast i frantíkům chutnal.

S Vojtou jsme ještě na zpáteční cestě "vyběhli" na další protější 4000ku nazvanou "hlava" odkud je pěkný výhled na Toubkal.

Začíná vedro a sestup ve sněhové břečce není nejpříjemnější. Poslední úsek nad chatou byl nejhorší. Už mě bylo takové vedro, že jsem zabořil hlavu do sněhu jako pštros abych se schladil. Vegetíme u chaty, trochu se opalujeme. Cesta zpátky už je příjemnou procházkou.

Cca v 17 hod jsme zpátky u Omara. Večer dopíjíme poslední zbytky slivovice na úspěšný výstup. U Omara jsem objednal místní "dobrotu" kuskus v domění, že dostanu to co v Dobré čajovně ve Frýdku-Místku. Vystřízlivění nastalo okamžitě, nedalo se to skoro jíst..... Zůstali jsme tam ještě další noc.

DEN 7

Ráno klasicky v 6 hod vyrážíme za dalším dobrodružstvím. Všechny filmy jsme už dofotili, takže poslední den už nemáme zdokumentovaný. Cesta na sedlo Tizi Test je pro opravdové labužníky a hlavně ne pro lidi, kteří trpí strachem z výšek. Hladina adrenalinu nám stoupala ještě víc při pohledu na ručičku benzínu. Nakonec všechno dobře dopadlo. Odpoledne už kempujeme v Agadiru. Je to opravdu takové typické turistické město. Jdeme nakoupit suvenýry a víno. Večer je "rozlučková" z Marokem. Ráno necháváme auto na letišti a přes Tenerifu letíme do Prahy. Všichni se shodujeme, že celá výprava vyšla na 120 procent. Navštívili jsme ještě několik míst, se kterýma jsem ani nepočítal. Výběr auta byla taky správná volba. Jelo se pohodlně a bezpečně. Tady určitě se vyplatí trochu připlatit.

V letadle si ještě dáváme po rundě Jim Beama.....