Madeira   -   Rabacal

[ Hlavní stránka ] [ Homepage ]

Sobota, šestý den byl už ve znamení nezávislé dopravy. Půjčili jsme si na tři dny autíčko v Budgetu. Nejdříve to bylo Hyundai Atos (28Eu/den komplet), ale ten jsme pak vyměnili za Renault Clio (35Eu za den). Ještě jsme připlatili 10Eu za odevzdání na letišti. Po snídani v 07:30 vyrážíme po dálnici směr Ribeira Brava a pak na známé sedlo Encumeada. Dostáváme se na velkou náhorní plošinu Paúl da Serra ve výšce 1500m.

Krajina je úplně jiná než na ostatních místech ostrova (a-lá Skotsko). Asi tady dost fouká, protože je tady spousta větrných elektráren.

Odbočujeme z hlavní cesty úzkou asfaltkou hluboko do údolí na místo zvané Rabacal.

Chodí se tady tři levady na různých úrovních, vždy tam a zpátky. Je to úplné bludiště levad.

První je Levada do Risco ukončená velkým vodopádem. Od vodopádu se musíte vrátit zpět a sejít po schodech do dalšího "patra".

Druhá levada se jmenuje 25 Fontes a končí krásným jezírkem, do kterého stéká několik minivodopádů (asi jich ale není 25).

Tady se znova vracíme až do místa, kde docela nenápadně odbočuje doprava chodník vedoucí po hřebínku dolů. Později dost strmě klesá a napojuje se na další levadu Agua do Vimiero. Jdeme znova "slepou" levadou cca 40 minut tam a zpět. Kolem jsou krásné výhledy. Jde se přes mostek, ve kterém teče voda. Je tam tunel, který prý není O.K. a malá kaplička, resp. výklenek s voskovou figurkou panny Marie.

Přicházíme znova k chodníku od levady 25 Fontes a pokračujeme dále až k potoku a betonové hrázi. Za mostem cesta vedou schody strmě nahoru k další levadě, která končí obrovským 800m dlouhým tunelem..

S Petrou jsme nasadili čelovky a vyrazili na druhou stranu. Vláďa dělal logistické zázemí a čekal nás u auta.

Cesta byla široká a docela v pohodě, ale i tak to mělo nádech dobrodružství, čelovky totiž pohasínaly ...

Přešli jsme tunelem tam a zpátky, pak strmými schody nahoru k autu.