Madeira   -   North Coast Trek

[ Hlavní stránka ] [ Homepage ]

Druhý den jedeme v 11:30hod busem z Funchalu do Porto da Cruz (cca 3Eu/os) na severní straně ostrova na trek podél pobřežních útesů. Nějak jsme zapoměli vystoupit a tak nás řidič vyhazuje až na protějším svahu odkud je "pohlednicový" výhled na město a útesy kde vede naše dnešní trasa.

Na náměstíčku doplňujeme zásoby vody z kohoutku a kupujeme něco na zub. Cesta vede od náměstí přes kamenný mostek prudce doprava a doleva nahoru aby pak zařízlá do svahu aby sestoupila do vedlejšího údolí. Za mostem přes říčku se dáváme hned doleva kolem malého krámku. Cesta se vlní nahoru a je to docela makačka v tom vedru. Začínají být fantastické výhledy na skálu naproti a moře. A ty barvy! Pozn. fotky jsem nijak neupravoval na počítači! Pouze mám polarizační filtr, který tomu dodal "říz".

Konečně opuštíme poslední domky. Jíme hroznové víno, které roste kolem a je krásně sladké. Asfalt končí a dále jdeme po rozestavěné cestě. Výhledy jsou lepší a lepší. Mám pocit, že jsem někde v Číně ...

Cesta se pomalu zužuje až na lesní chodníček ve svahu. Nikde nelze zabloudit. Přechází se pár údolíček s potoky.

Postupně se nám začínají ukazovat fantastické výhledy na skalnaté pobřeží.

Cesta v jednom místě je trochu exponovaná a zařízlá do skalního masivu.

Pobřežní procházka končí v sedle Boca do Risco, kde je malá jeskyňka. Scházíme do údolí borovicovým lesem ...

... a pak mezi terasovitými políčky Ribeira Seca. Tady si připadám jako někde v Nepálu.

Dáváme pivko v místním baru a po 17 hod jede bus přímo až do Funchalu.