Čína '90
  VII. cesta zpět přes Manžursko

[ Hlavní stránka ] [ Čína '90 home ]  [ English ]

Večer 4.8. máme velkou oslavu naší úspěšné výpravy do Číny která se chýlí ke konci. Dopadlo to líp než jsme očekávali. Během nasedání do vlaku v Ostravě nikdo nechtěl věřit, že do číny opravdu dostaneme. Jedeme do Bejingu dva dny v "hard seat" protože už nebyly lístky. Vůbec neexistoval vagón na který jsme měli místenku! Ale nakonec nám našli místa. Na druhý den v 10hod jsme v Xianu a jedem pořád k moři až v 19hod v Zhengdou odbočujeme na sever. Přejíždíme Huanche. V 5 hod ráno jsme v Pekingu. Dospáváme na nádraží a vyřizujeme zpáteční lístky přes Manžurii. Jsme ubytováni v Jing Tai. Dáváme v hospodě smažené žabí stehýnka! Jdu se podívat do zakázaného města.

Je to obrovský komplex budov a perfektní zahrady + výstavy porcelánu, atd.

Další den nakupujeme dárky a hlavně oblečení. V 1990 to přece bylo dost zajímavé ... Dáváme na oběd 50cm dlouhou rybu!

10.8. 20:40 vyjíždíme z Pekingu přes nekonečné pláně Manžurska. Druhý den večer jsme v Harbinu. Cesta probíhá dobře. Sem tam trochu vodky. Ve vlaku cestuje spousta dobrodruhů-backpackers a tak sedíme a kecáme u jedněch, a pak u druhých. Na čínsko-ruské hranici v Zabajkalsku mění podvozky. Je chladno, prší, z roviny se pomalu začínají zvedat kopečky. 13.8. jedeme podél jezera Bajkal a ve 14hod jsme v Irkutsku. Ještě večer chytáme letadlo do Moskvy. Pak vlak do Varšavy a 15.8. jsme doma. Tak skončila moje velká cesta do čínských/tibetských hor a klášterů.

KONEC

[Hlavní stránka ]

[ Čína '90 home ]

[ I. přes Sibiř do Pekingu ]   [ II. vlakem přes střední Čínu, Xian ]   [ III. první tibetský klášter Labrang ]   [ IV. provincie Amdo, druhý klášter Taer ]   [ V. treking v okolí jezera Chaka ]   [ VI. treking v okolí jezera Kukunor ]   [ VII. cesta zpět přes Manžursko ]