Čína '90
  VI. treking v okolí jezera Kukunor

[ Hlavní stránka ] [ Čína '90 home ]  [ English ]

Z Heimahe se dostáváme na korbě náklaďáku až na průsmyk "Ž jao" (svatá hora) kde vysedáme.

Lákají nás ještě vyšší kopce. Jdeme 15 km údolím řeky a bivakujeme ve výšce 3750m. V okolí pasou své stáda jaků místní tibeťané a zjevně vidí Evropany poprvé. Místní nás pozvali do "stanu" z jačích vlněných koberců na campu - tibetské národní jídlo - mouku s jačím máslem a mlíkem. Docela to ušlo a ani nám z toho nic nebylo :-).

Druhý den ráno vyrážím s Evou podél potoka nahoru a pak kamením na sedlo do výšky 4830m.

Rozhodujeme se jít dále po ostrém hřebenu až na nejvyšší kopec tohoto pohoříčka, s vysněnou výškou 5050m!!! Je tu spousta tibetských obřadních fáborků.

No a vrcholovku jsem si nemohl nechat ujít. Jako důkaz mám v ruce výškoměr, který ukazuje těch 5050m (5000m končila stupnice).

To byl na "dlouhé" čtyři roky můj výškový rekord. Druhý den jdeme zpět do sedla na hlavní cestu. Bereme stopa do Xiningu. Ubytování v Xining hotel a jídlo tradičně u babiny.

[ VII. cesta zpět přes Manžursko ]

[ I. přes Sibiř do Pekingu ]   [ II. vlakem přes střední Čínu, Xian ]   [ III. první tibetský klášter Labrang ]   [ IV. provincie Amdo, druhý klášter Taer ]   [ V. treking v okolí jezera Chaka ]   [ VI. treking v okolí jezera Kukunor ]   [ VII. cesta zpět přes Manžursko ]