Čína '90
  V. treking v okolí jezera Chaka

[ Hlavní stránka ] [ Čína '90 home ]  [ English ]

Jdeme k babině na oběd a pak vlakem směr Golmud. Jede se kolem krásné horské krajiny a stoupá výš. Projíždíme kolem jezera Kukunor (Qinghai Hu) ve výšce 3200m. Na zastávkách lidé nabízejí sušené ryby. Nejsou špatné, určitě lepší než nerozkousatelné sušené jačí maso které nám nabízeli spolucestující.

O půlnoci přejíždíme horský tunel ve výšce 3620m! Ve 2 hod ráno vysedáme ve Wulaně a v čekárně přečkáváme noc. Mrzne a to před čtyřmi dny jsme bojovali s 40ti stupňovými vedry! Bereme vlak do Chakanuru. Je to náhorní plošina obehnaná perfektními 4000m vysokými horami. Bereme vodu v jurtě u pastevců. Kolem se pasou velbloudi(asi dromedáři, prostě ti se dvěma hrby).

Tam jsme bivakovali čtyři dny a podnikali výlety do okolních kopečků a vychutnávali si přírodu. Docela pršelo, tak jsme dost času strávili hraním karet a kostek ve stanu. Udělal jsem si další výškový rekord 4350m.

Stopujeme nákladní vlak(!!) a jedeme se strojvedoucími do Chaky k solnému jezeru. Okolní hory jsou pocukrované od čerstvého sněhu.

Jdeme si prohlídnout jezero. Nic moc. Kolem pobíhá spousta nějakých gekonů (výška skoro 3000m). Druhý den 1.8. jedeme busem přes 3700m vysoký průsmyk do vesničky Heimahe ležící u jezera Kukunor (Qinghai Hu) 3200m.n.m. Vesnice je známá příslušníky horského kmene , který nosí s sebou své veškeré bohatství (stříbro). Až později jsem se dočetl, že je to dost známá entografická záležitost.

[ VI. treking v okolí jezera Kukunor ]

[ I. přes Sibiř do Pekingu ]   [ II. vlakem přes střední Čínu, Xian ]   [ III. první tibetský klášter Labrang ]   [ IV. provincie Amdo, druhý klášter Taer ]   [ V. treking v okolí jezera Chaka ]   [ VI. treking v okolí jezera Kukunor ]   [ VII. cesta zpět přes Manžursko ]