Čína '90
  III. první tibetský klášter Labrang

[ Hlavní stránka ] [ Čína '90 home ]  [ English ]

Z Xianu do Lanzhou se jede nejdříve rovinou a pak cca 50-ti tunely nabírá výšku v horách. Je hrozné vedro cca 40st. Máme 2,5 hos zpoždění. Druhý den ráno jsme v Lanzhou (1524m na dmořem). Město mile překvapilo, čisto a plno hotelů. Spíme ve Friendship Hotelu (10Y/os). Kupujeme lístky na bus do Xiahe (Labrang).

V 0730 vyrážíme hrozným busem do hor. Přejíždíme horský hřeben s tunelem, pak kolem relativně lesnatých vesniček.

Stoupáme do hor perfektním údolím až do Xiahe ve výšce 2900m. Tibetský klášter žluté sekty Gelukpa - Labrang - dominuje údolí.

Spíme v dost drahém "stylovém" hotelu za vesnicí.

Půjčuji si kolo a jedu směr Sanky monastir až do výšky 3200m. Pak pěšky do 3700m - můj současný rekord. Všude kolem jsou koberce rozkvetlých kytek. U nás uper vzácné protěže tady tvoří stříbrné kola v průměru dvou metrů!!

Cestou potkávám místní. Evidentně nejsou na cizí ještě zvyklí a jsou hodně zvědaví. Kromě dvou maďarů jsme tady jediní cizinci.

Jdeme do kláštera. Můžeme se pohybovat kde chceme, místní si nás nevšímají. Neplatíme žádné vstupné (o dva roky později už zavedli), jsme jediní cizinci široko daleko. Byli jsme i vevnitř v "modlitebně".

Po pěti dnech toulání se po okolních kopcích a průzkumu kláštera se brzy ráno 22.7. přesouváme busem zpět do Lanzhou.

[ IV. Xinning, druhý klášter Taer ]

[ I. přes Sibiř do Pekingu ]   [ II. vlakem přes střední Čínu, Xian ]   [ III. první tibetský klášter Labrang ]   [ IV. provincie Amdo, druhý klášter Taer ]   [ V. treking v okolí jezera Chaka ]   [ VI. treking v okolí jezera Kukunor ]   [ VII. cesta zpět přes Manžursko ]